دسته بندی محصولات

پاک کردن جوهر خودکار از لباس

پاک کردن جوهر خودکار از لباس

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در هنگام استفاده از خودکار، متوجه لکه ی خودکار بر روی لباس خود شده اید. پاک کردن لکه ی خودکار نیازمند روش هایی می باشد و همچنین این لکه ها به تنهایی با آب قابل پاک شدن نیست و حتی ممکن است کار را بدتر کند. ما را در ادامه مطالب دنبال کنید تا شما را با روش هایی برای پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس آشنا کنیم تا در مواقع لزوم از آن ها استفاده نمایید. برای دریافت اطلاعات در مورد روش های پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس نیز می توانید به این مقاله مراجعه نمایید. 

شرکت تامین فلات که یکی از تامین کنندگان ملزومات مصرفی شرکت ها و سازمان ها به شمار می رود، با ارائه انواع کالاها و اجناس با قیمت عمده و ارزان در نظر دارد مشتریان عزیز خود را در جهت خریدی مناسب یاری نماید. شما می توانید در کنار سفارش اداری خود از دریافت فاکتور رسمی نیز بهره مند شوید. 

روش هایی برای پاک کردن لکه ی خودکار از روی لباس 

پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس به دلیل اینکه جوهر خودکار از ماد صنعتی ساخته شده، سخت اما شدنی می باشد. مهم ترین مساله در هنگام برخورد با چنین مشکلی اقدام سریع می باشد و می بایست بلافاصله پس از ایجاد لکه اقدام به تمیز کردن کنید و هرچه زودتر اقدام به پاک کردن لکه کنید، نتیجه بهتری نیز خواهید گرفت. با توجه به این مسائل شما را با روش هایی برای تمیز کردن جوهر خودکار از روی لباس آشنا می کنیم.

برای خرید عمده خودکار و روان نویس و همچنین سایر لوازم التحریر از شرکت تامین فلات کلیک کنید. 

از بین بردن لکه خودکار از روی لباس با نمک 

برای از بین بردن لکه خودکار از روی لباس می توانید از نمک استفاده کنید. برای این کار می بایست نمک را روی قسمتی که کثیف شده بریزید و با یک حوله و یا دستمال کاغذی مرطوب روی آن فشار دهید. اگر لکه زیاد و شدید است، می توانید این کار را چندین مرتبه تکرار کنید تا لکه از بین برود و در نهایت لباس را آبکشی نمایید.

از بین بردن لکه خودکار از روی لباس با نمک

پاک کردن جوهر خودکار با خمیر دندان

برای پاک کردن لکه خودکار از روی لباس می توانید از خمیر دندان استفاده کنید و خمیر دندانی که استفاده می کنید می بایست غیر ژله ای باشد. خمیر دندان را روی قسمت لکه شده بریزید و آن قسمت لباس را روی هم بکشید تا لکه از بین برود و همچنین میزان اثرگذاری این ماده بستگی به جنس پارچه لباس شما نیز دارد. پس از پاک شدن لکه لباس را با مواد شوینده بشویید.

پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس با خمیر دندان

تمیز کردن جوهر خودکار از روی لباس با تافت مو 

برای از بین بردن لکه خودکار از روی لباس می توانید از تافت مو استفاده کنید. پس از لکه شدن لباس توسط خودکار، یک پارچه زیر لباس خود در قسمت لکه شده بگذاری و تافت مو را روی لکه اسپری کنید. تافت مو باعث حل شدن جوهر خودکار می شود و لکه را از بین خواهدبرد. پس از پاک شدن جوهر خودکار لباس خود را آبکشی نمایید. 

پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس با تافت مو

پاک کردن لکه خودکار از روی لباس با سرکه

برای پاک کردن لکه جوهر خودکار می توانید از سرکه سفید استفاده نمایید. ابتدا قسمت لکه را با سرکه سفید خیس کنید و پس از آن ترکیب سرکه با نشاسته ذرت را بر روی لکه بمالید. پس از خشک شدن مواد آن را بشویید و لباس را آبکشی نمایید.

پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی لباس با سرکه

از بین بردن جوهر خودکار از روی لباس با گلیسیرین

برای از بین بردن جوهر خودکار از روی لباس می توانید گلیسیرین را گرم کنید و بر روی لکه ایجاد شده بکشید و پس از آن لباس را آبکشی نمایید. 

پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی لباس با گلیسیرین

تمیز کردن لک خودکار از روی لباس با سمباده

برای از بین بردن لکه خودکار از روی لباس می توان از یک تکه سمباده استفاده کرد. سمباده را به آرامی بر روی قسمتی که لکه ایجاد شده بکشید و در نهایت لباس خود را آبکشی نمایید. 

پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی لباس با سمباده

از بین بردن لکه خودکار از روی پارچه با شیر

از شیر نیز می توان برای از بین بردن لکه خودکار استفاده کرد. ابتدا به وسیله یک دستمال و یا حوله کاغذی مقدار اضافی جوهر را از روی لباس بردارید. برای این کار دستمال را بر روی قسمت لکه شده فشار دهید و پس از آن قسمت لک شده را درون شیر به مدت نیم ساعت قرار دهید و سپس آبکشی نمایید. 

پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی لباس با شیر

پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس با لاک پاک کن 

در صورتی که لباس شما به وسیله خودکار و جوهر آن لک شد می توانید از لاک پاک کن هم استفاده نمایید. اگر پس از شستشوی لباس با مواد شوینده لباس شما تمیز نشد می توانید به وسیله یک لاک پاک کن آن را تمیز کنید. لاک پا کن را به مقدار کم در قسمت کثیف شده بریزید و لباس را آبکشی نمایید. 

پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی لباس با لاک پاک کن

تمیز کردن جوهر خودکار از روی لباس با جوش شیرین

برای پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس می توان از ترکیب جوش شیرین با آب بر روی لکه استفاده کرد و سپس لباس را آبکشی نمود.

پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی لباس با جوش شیرین

پاک کردن لکه خودکار از روی لباس با ژل ضد عفونی کننده دست

ژل ضد عفونی کننده که امروزه بسیار در دسترس است یکی دیگر از موادی است که می توان به وسیله ی آن لکه جوهر را از روی لباس پاک کرد. ژل ضد عفونی کننده را روی لکه خودکار بریزید و پس از چند دقیقه لباس را آبکشی کنید. 

پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی لباس با ضدعفونی کننده دست

بهترین روش برای پاک کردن لکه خودکار از روی لباس 

یکی از بهترین روش ها که هنوز قدیمی نشده، استفاده از الکل صنعتی است. الکل باعث خنثی شدن رنگدانه های جوهر می شود. برای از بین بردن لکه خودکار از روی لباس می بایست الکل را روی یک پارچه نخی تمیز ریخته و پارچه را روی قسمتی کثیف شده بگذارید و این کار چندین مرتبه تکرار کنید و پس از آن لباس را آبکشی نمایید.

چند نکته برای از بین بردن لکه خودکار از روی لباس

  • برای تمیز کردن لکه از روی لباس می بایست سریعا اقدام نمایید.
  • قبل از اینکه لکه را از روی لباس پاک کنید آن را با آب نشویید زیرا باعث ثابت شدن رنگ بر روی پارچه و لباس خواهد شد. 
  • برای پاک کردن و شستشوی لباس از آب سرد استفاده کنید. 
  • از مالیدن لباس و پارچه به یکدیگر برای پاکسازی جوهر خودکار خودداری کنید. 
  • قبل از استفاده از روش های پاکسازی جوهر خودکار از روی پارچه به جنس پارچه توجه کنید.