دسته بندی محصولات

چه کسانی باید در سامانه مودیان ثبت نام نمایند؟

چه کسانی باید در سامانه مودیان ثبت نام نمایند؟

سامانه مودیان مالیاتی به چه دلیل ایجاد شده است؟

در هر کشوری برای حفظ منافع اقتصادی، سیاسی،اجتماعی در کنار تامین هزینه های عمومی، همه افراد حقیقی و حقوقی نسبت به میزان در آمد خود، مطابق با قانون باید مالیات پرداخت کنند. اما به دلایل مختلف مانند ضعف در اجرای قانون برخی افراد از پرداخت مالیات طفره رفته و یا به عنوانی فرار مالیاتی انجام می دهند. به دلیل اینکه قانون برای تمامی افراد به صورت دقیق و با عدالت رعایت شود، دولت اقدام به راه اندازی سامانه ی مودیان مالیاتی نموده است. 

فراخوان ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

در زمان های مشخصی که دولت خود ابلاغیه ی آن را منتشر  می نماید ، ثبت نام از کلیه ی افراد حقیقی و حقوقی که مشمول پرداخت مالیات می شوند آغاز می گردد. افرادی که ثبت نام کرده و مالیات خود را به درستی پرداخت نمایند تشویق شده و کسانی که این دستور عمل ها را رعایت نکنند مشمول مجازات خواهند شد. 

چه افرادی باید در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام نمایند؟

تمامی افرادی که صاحب شغل می باشند و اشخاص حقوقی بر اساس بند های چهار و پنج قانون اساسی مالیاتی کشور که در سال 1366 به تصویب رسید مشمول پرداخت حساب مالیاتی و ثبت نام در سامانه می شوند. 

و یا به تعبیری ساده تر تمامی کسانی که فعال اقتصادی به صورت شخص حقیقی و یا حقوقی می باشند که به نوعی دارای در آمد هستند. باید در این سامانه ثبت نام نموده و فقط بعضی از موارد که در قانون نام برده شده است از این ثبت نام معاف می باشند.

مهلت ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

زمان ثبت نام در این سامانه از مهر ماه  سال 1401 به طور رسمی آغاز شده است. افرادی که در این سامانه باید ثبت نام نمایند به 3 گروه تقسیم شده اند که هر کدام از این گروه ها در ماه های مقرر شده ثبت نام را باید انجام دهند. 

• گروه اول 1 آبان

• گروه دوم 1 آذر

• گروه سوم 25 اسفند

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

ثبت نام شامل دو مرحله است:

• در مرحله اول با شماره کد ملی، تاریخ تولد و شماره تماس می توان در سامانه ثبت نام را انجام داد که بعد از تطابق و مورد تایید قرار گرفتن، برای فرد یک کارپوشه ساخته می شود.

• مرحله دوم بعد از ساخت کارپوشه است که فرد می تواند با ساخته شدن حساب کاربری ثبت نام نهایی را انجام دهد.

چگونه ثبت نام در سامانه مودیان انجام می شود؟

بعد از طی نمودن مرحله اول ثبت نام در سامانه مودیان برای ثبت نام اشخاص حقیقی  در این سامانه باید وارد صفحه ثبت نام اشخاص حقیقی سامانه ی مودیان شد و بعد از ثبت نام، کد ملی یا شناسه ملی یا کد فراگیر، شماره همراه و تاریخ تولد را باید ثبت نمود.در مرحله بعد یک رمز عبور را برای خود باید انتخاب کرد و بعد از درج آن رمز امنیتی را ثبت می نماییم که در انتها دکمه ثبت نام را می زنیم. در مرحله بعد یک کد احراز هویت به شماره موبایل نوشته شده فرستاده می شود که این کد برای تطابق شماره ملی و شماره موبایل می باشد. در مرحله بعد یک رمز یکبار مصرف برای شخص فرستاده می شود که با زدن آن وارد قسمت ورود به سامانه می توان شد و ثبت نام انجام می شود. 

ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه ی مودیان مالیاتی

زمانی که اشخاص حقوقی شرکت خود را در اداره ثبت، ثبت می نمایند، آن شرکت به صورت خودکار در سامانه مالیاتی به ثبت می رسد و نام کاربری و کلمه عبور برای شرکت فرستاده می شود تا بتوانند کارهای مالیاتی خود را انجام دهند. اما اگر این فرآیند انجام نشود اشخاص حقوقی باید در قسمت ثبت نام اشخاص حقوقی  سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام خود را انجام دهند. که تمامی مراحل مانند ثبت نام اشخاص حقیقی می باشد.

شرکت تامین فلات که به عنوان بزرگترین تامین کننده ملزومات اداری می باشد در زمان ثبت شرکت به صورت خودکار در سامانه اداره مالیاتی قرار گرفته است. این شرکت به دلیل اینکه بتواند در مقابل سفارش اداری ملزومات سازمان ها و شرکت ها فاکتور رسمی که مطابق با قوانین سازمان مالیاتی کشور است را ارائه نماید، تمامی دستور العمل های این سازمان را کاملا رعایت می نماید تا مشتریان محترم با خیالی آسوده فاکتور رسمی را در مقابل خرید دریافت نمایند.