دسته بندی محصولات

روش های پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس

روش های پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس

در ابتدا بهتر است بدانیم لاک غلط گیر چیست و در چه شرایطی استفاده می شود؟ 

در گذشته که هنوز لاک غلط گیر اختراع نشده بود، افراد در غلط های نوشتاری خود با مداد از پاک کن و در غلط های نوشتاری خود با خودکار از پاک کن های خودکاری استفاده می کردند. اما به دلیل زبر بودن پاک کن های خودکاری و پاره شدن برگه های کاغذ در هنگام استفاده از آن ها، موجب اختراع لاک غلط گیر توسط یک منشی شد. 

مشتریان عزیز می توانند جهت تهیه و خرید لوازم و ملزومات اداری از جمله خرید لاک غلط گیر خود به سایت تامین فلات و همچنین تماس با کارشناسان این شرکت مراجعه نمایند. شرکت تامین فلات با ارائه انواع لوازم و ملزومات اداری، خوراکی های اداری، وسایل بهداشتی و نظافتی و همچنین ابزار و لوازم تحریر یکی از تامین کنندگان ملزومات اداری در شهر تهران می باشد و شما می توانید در کنار سفارش اداری خود، فاکتور رسمی نیز دریافت نمایید. 

در ادامه مطالب به این موضوع می پردازیم که اگر در هنگام استفاده از این لاک ها، باعث ایجاد لکه بر روی لباس، فرش، مبلمان و دیگر وسایل خود شدید، چگونه آن ها را برطرف و پاک کنید.

پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس 

برای پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس می توانید از روش های زیر استفاده کنید. 

روش اول 

در صورتی که لاک غلط گیر بر روی لباس شما ریخته شد در ابتدا می بایست از روی لاک غلط گیر متوجه شوید که لاک غلط گیر شما بر پایه آب است و یا بر پایه روغن. در صورتی که لاک غلط گیر شما بر پایه آب باشد برای پاک کردن آن از روش های معمولی با آب، لکه شما تمیز خواهد شد. اما اگر لاک غلط گیر شما بر پایه روغن باشد، می بایس از لکه بر استفاده نمایید و پس از لکه شدن لباس مقداری لکه بر، بر روی لکه بریزید و دقایقی را صبر کنید و سپس با استفاده از مسواک و یا اسفنج لکه را پاک نمایید. 

روش دوم 

در روش دوم پس از لکه شدن لباس به وسیله لاک غلط گیر بهتر است زمانی را صبر نمایید تا لاک غلط گیر خشک شود. برای سریع تر خشک شدن لاک غلط گیر می توانید از یخ استفاده نمایید. پس از خشک شدن لاک غلط گیر با استفاده از یک شیء تیز قسمت لکه شده را تمیز نمایید. پس از آن می توانید جای لکه را با الکل سفید تمیز نمایید و پس از آن از مقداری استون در محل لکه استفاده نمایید و در نهایت محل لکه شده را با مواد شوینده بشویید. 

روش سوم

در روش سوم شما می توانید برای پاک کردن لکه لاک غلط گیر از روی لباس، از بنزین استفاده کنید. بنزین را روی پارچه ی نخی بریزید و به صورت ضربه ای روی محل لکه شده بزنید. بنزین لاک غلط گیر را در خود حل خواهد کرد. پس از پاک شدن لکه، لباس را با مواد شوینده بشویید و در مقابل نور خورشید قرار دهید تا بوی بنزین از لباس خارج شود. 

نکاتی برای پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس 

  • اگر لاک غلط گیر مورد استفاده شما بر پایه آب باشد، پس از لکه شدن لباس می توانید آن را داخل ماشین لباسشویی انداخته و با آب گرم شستشو دهید. 
  • لباس هایی که با لاک غلط گیر کثیف شده اند را داخل خشک کن نیاندازید، زیرا با این کار اگر مقداری لکه نیز روی لباس باقی مانده باشد، هرگز از بین نخواهد رفت.
  • همیشه قبل از استفاده از لکه بر، بر روی لباسی که با لاک غلط گیر کثیف شده، آن را روی قسمت کوچکی از لباس تست کنید. 
پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس

پاک کردن لاک غلط گیر از روی پوست

به طور معمول غلط گیر های لاتکس با آب از روی پوست پاک می شوند. در صورتی که با استفاده از آب، لکه غلط گیر از روی پوست شما پاک نشد، می توانید مقداری استون را به دستمال آغشته کرده و روی محل لکه بمالید و سپس بعد از آن پوست خود را شستشو دهید. اگر پس از استفاده از استون لکه ی روی پوست شما هنوز باقی مانده بود، می توانید از تینر رنگ استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که از تینر رنگ در محل هایی از پوست که دچار زخم هستند، استفاده نکنید. 

تمیز کردن لاک غلط گیر از روی فرش

اگر لاک غلط گیر روی فرش شما ریخته شد، به سرعت روی یک دستمال مقداری الکل ریخته و محل کثیف را تمیز نمایید. برای تمیز کردن لکه غلط گیر از روی فرش ابتدا از دور لکه شروع به پاک کردن کنید تا لکه بزرگتر نشود. در صورتی که حجم لکه زیاد بود، بهتر است که دستمال خود را تعویض نمایید و محل لکه شده را تمیز نمایید. تا جایی که امکان دارد لکه غلطگیر را از روی فرش به سرعت تمیز نمایید تا غلط گیر به درون فرش نفوذ نکند. زیرا در آن صورت پاک کردن لکه بسیار مشکل خواهد بود. 

پاک کردن لاک غلط گیر از روی پلاستیک، کاشی و فلز 

برای تمیز کردن لاک غلط گیر از روی اجسام سخت از پاک کننده های مخصوص رنگ استفاده نمایید. برخی از اجسام در مقابل پاک کننده ها دچار واکنش می شوند، به همین دلیل بهتر است ابتدا پاک کننده را روی محل کوچکی امتحان نمایید. محلول پاک کننده را روی یک پارچه ریخته و محل مورد نظر را تمیز نمایید. پس از این کار محل را با آب شستشو دهید. در صورتی که از پاک کننده های مخصوص رنگ استفاده می نمایید، بهتر است در هنگام استفاده از تهویه مناسب برخوردار باشید، اجازه ندهید محلول ها با چشمتان تماس پیدا کنند و همچنین محلول ها را پس از برخورد با پوست بشویید. 

برای پاک کردن لکه لاک غلط گیر از روی چوب بهتر است از محلول های پاک کننده چوبی استفاده نمایید و لکه را از سطح چوبی پاک نمایید. 

روش پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس مشکی 

در صورتی که لاک غلط گیر شما بر روی یک لباس مشکی ریخته شد می توانید آن را به راحتی از روی لباس خود پاک کنید. ابتدا منتظر بمانید تا لاک غلط گیر روی لباس کاملا خشک شود و سپس با یک چاقوی کند و گرد آن را تا حد ممکن از روی لباس بردارید. پس از این کار لباس را با مواد شوینده بشویید تا باقی مواد از روی لباس پاک شود. 

پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس مشکی